Stalen Ros

Met mijn aankoppelfiets nog vast aan mijn rolstoel sta ik in de rij voor de schouwburg te wachten tot ik naar binnen kan. Een vrouw schuin voor mij tikt haar vriendin aan, wijst naar mij en roept: “Ooooh, dat is bijzonder zeg, kijk!” Ik glimlach en  maak een gracieuze buiging, “dat hoor ik niet vaak, dank u wel mevrouw”.

De omstanders lachen, de vrouw kijkt naar mij alsof ze net haar eigen kat met een stoomwals heeft overreden. Ze begint te schuimbekken, dendert op mij af en neemt mij in een innige houtgreep. “Oh meisje toch, zo bedoelde ik dat niet!” Naar adem happend worstel ik mij los en kijk haar geschrokken aan. Weer duikt ze op mij af, klemt mijn hoofd tussen haar handen, drukt mij tussen haar enorme boezem en ergens in de verte hoor ik een berouwvolle stem: “Het spijt me, je moet het niet zo opvatten. Vind je het heel erg dat ik dat zei?” Ik produceer een geluid dat mij doet denken aan mijn poging tot antwoorden bij de tandarts terwijl mijn kaken ontwricht worden. De vrouw begint te huilen en stort op haar knieën. “Sorry, hoe kan ik het goed maken,  ik vind het zo erg dat ik je dit heb aangedaan.”

Ik krijg amper lucht, mijn bewustzijn vervaagd en ik word een Koninklijke fee op haar stalen ros. Ik pak mijn toverstaf, “u bent vergeven, ga heen en zoek uw stoelnummer”. De vrouw kijkt mij dankbaar aan en met knikkende knieën en steunend op de schouder van haar vriendin loopt ze de schouwburg binnen. “Nog meer mensen?”, vraag ik. Een voor een knielen de mensen voor mij neer.

“Mag ik uw kaartje?”, de knielende mensen zijn verdwenen en ik kijk verbaasd naar de uitgestoken hand van het schouwburgmeisje.  Terwijl ze mijn kaart scant zeg ze: “wat een raar mens was dat. Jullie zijn toch ook net als normale mensen.”

Dit bericht werd geplaatst in Fun. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

