It’s my life

De tv met een muziekconcert staat op vol volume. Het vuurwerkgeluid moet moeite doen daar bovenuit te komen. Aan mijn voeten ligt aan weerszijden een hond. Mijn eigen trouwe, lieve Duitse Herder links en een klein, lief, wollig, logeerhondje rechts.

De klok verschijnt in beeld. Het aftellen is begonnen. Met hondenkoekjes in mijn handen zit ik klaar. Bij nul krijgen ze een koekje en stel in mijn plan in werking om de voor vuurwerk bange hondjes af te leiden. Vuurwerk negeren, goede timing, afleiding, gewenst gedrag stimuleren en een “calm en assertive energy”. Yes, het werkt! Geen enkele aandacht voor gillende meiden en knallende rotjongens. The dogwhisperer zou trots op me zijn.

Op de achtergrond hoor ik het vuurwerk aanzwellen. Ik voel me blij, krachtig en gelukkig. Ik denk terug aan vier jaar geleden. Toen was ik, net als nu, alleen met oud op nieuwjaar. Ook toen werd ik op moment nul overvallen door emoties. Een gedenkwaardig moment waarop bij mij de spreekwoordelijke knop om ging.

Vol kracht en geloof in mijzelf ging ik het nieuwe jaar in. Ik besloot te gaan luisteren naar wat mijn hart mij in gaf en te doen waar ik echt blij van werd. Twee dagen later schreef ik mij in voor acteerlessen, ik nam zangles, deed dingen waar ik energie van kreeg en beëindigde patronen, situaties en contacten die niet goed voor mij waren.

Nu, vier jaar later, bedenk ik hoeveel er sindsdien veranderd is. Bijna afgestudeerd theatermaker, een eigen onderneming en waardevolle vriendschappen. Meer dan ooit heb ik ervaren hoeveel kracht en energie je kan halen uit geloof in jezelf, wilskracht en mensen om je heen. Meer dan ooit ben ik mij bewust van hoeveel invloed jijzelf kunt hebben op hoe je in het leven staat. Op hoe je de wereld om je heen ervaart en daar (on)bewust naar handelt.

Het effect van een selffulfilling prophecy is aanwezig in alles wat we doen. De kunst is om door te hebben wanneer een negatieve, destructieve emotie met je aan de haal gaat en om die dan om te buigen tot iets constructiefs. Uit al deze inzichten en ervaringen is mijn exclusieve presentatie Beeld(ver)vorming ontstaan.

Met een glimlach, een traan en een vreemd gevoel van rust denk ik aan mijn in 2010 overleden Russische oma. Het is goed zo, al mis ik haar verschrikkelijk. Een gevoel van vastberadenheid om mijn dromen verder te verwezenlijken en te genieten van elke dag volgt. Ik voel me blij en nieuwsgierig naar al het moois dat nog komen gaat.

Het is inmiddels half vier, Bon Jovi zingt “It’s my life”, de gillende meiden en rotjongens sputteren nog wat na en de honden liggen te snurken.

Een mooi moment voor de eerste nachtrust van dit jaar. Na Zdorovje!

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk en getagged met , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op It’s my life

  1. Gijs Wanders zegt:

    Laat het een jaar worden naar je hart, beste April. Ik wens je maanden vol dagen met inspirerende ontmoetingen en bijzondere ervaringen die je leven verder kleuren en je nog kleurrijker maken. Je besloot ooit te doen waar je echt blij van werd, schrijf je. Dat is een keuze waaraan je nimmer mag twijfelen want ze maakt je tot een mens die niet vergeet te leven. Wees blij met zoveel inzicht.
    Beste groet, Gijs Wanders

  2. Dieke zegt:

    Hey April! Beste wensen! Heerlijk dat zo op de laatste jaren terug kan kijken! Ik ben blij dat het goed gaat! Heb je al een tijdje niet gezien/gesproken, maar in ieder geval nog heel veel succes om je laatste dromen ook werkelijkheid te kunnen maken. Door jouw eigen wil, moeite, kracht en proactieve houding kom je zo ver, dus ik heb er alle vertrouwen in, jij ook?! Veel liefs Dieke

  3. Kiemlan zegt:

    hoi April, een goed 2011 gewenst! 🙂

Geef een reactie

