Donderdag

Ergens ver weg hoor ik een geluid. Langzaam dringt tot mij door dat dit de wekker van mijn Iphone is. Ik negeer het, concentreer me op de vreemde droom waar ik in zat. Ik probeer de beelden terug te halen. Het lukt niet. Ik zet de wekker uit. Vreemd, meestal wordt ik een paar minuten voor de wekker af gaat wakker. Ik weet niet waarom ik nu zou moeten opstaan, draai me om en doe een poging verder te slapen.

Met een schok herinner ik mij dat ik een werkafspraak heb. Ook mijn to do lijstje schiet mij te binnen. Naast mijn bed ligt de hond nog in diepe slaap en aan weerskanten liggen op bed twee katten strak tegen mij aan. Ook zo apart. Alles lijkt anders vandaag. Buiten is het grauw en guur. Er valt een soort sneeuw. Ik denk aan de opmerking van een vriendin: “als het regent vriest het niet”. De hond krijgt te eten, ik zet thee, prop een banaan naar binnen, laat de hond uit, de laptop gaat aan, alles in een vaag besef van werkelijkheid en tijd.

De deurbel gaat, mijn afspraak is er. Tijdens het gesprek ben ik alert en kom met nieuwe ideeen. Na een uur ronden we het het gesprek af en ik ben weer alleen. Starend naar mijn laptopscherm zie ik dat het opeens vijftien minuten later is. Ondanks al mijn werk dat nog gedaan moet worden log ik maar eens in op Happy Harvest. Mijn aap smijt met bananen en de andere dieren zeuren dat ze honger hebben. Gek eigenlijk, overal ligt sneeuw, maar mijn perceeltje is groen en de gewassen gedijen goed. Zou er vloerverwarming liggen? Ik heb vijftien zakken liefdesmeststof gewonnen en ik blijk rose in plaats van rode rozen te hebben gekweekt. De volgende uren breng ik door met wat surfen, doelloos rondkijken op alle social media en staren naar mijn veel te lege pagina met voorbereiding voor het komende theaterweekend. Ja, ik ben er uit. Vandaag is het inspiratieloze donderdag!

Dit bericht werd geplaatst in Fun, Persoonlijk en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

