Inclusief

Volgens mijn TomTom arriveer ik over 15 minuten bij vd Valk in Tiel. Mooi op tijd voor mijn lunch en werkoverleg rondom het VN-verdrag.

Een dikke rookwolk komt snel op mij af, ik registreer alarmlichten, remlichten, claxons en maak een noodstop. Net op tijd kom ik tot stilstand. Wow! Een brandende auto! Je komt nog eens wat tegen als je op de weg zit….

In het daarop volgende half uur dat ik stil sta, handel ik wat telefoontjes en mails af. Ik gok er op dat ik daar nu geen bekeuring voor krijg. Een half uur later dan gepland kom ik aan bij vd Valk. Een steile en scheef gezakte helling kijkt mij tegemoet. Ik kijk om mij heen, niemand te bekennen. Mijn gesprekspartner van de Coalitie voor Inclusie komt ook net de parkeerplaats opgereden. Zij duwt mij naar boven.

We komen in een klein en donker halletje met een oude trap en een deur. Achter de deur en twee drempels zit een andere deur. Het is net spoorzoeken met hindernissen. Het bordje restaurant wijst naar de richting waar we vandaan komen. We zetten onze tocht vasthoudend voort. Weer een donker halletje. Ah! Verscholen achter een muur zit een lift. De deuren gaan open, vloerbedekking, donker, een gang naar hotelkamers en weer een deur naar buiten. Achter de deur ligt een soort steigerhelling met groene vloerbedekking. Dat mag vast niet van de brandweer…

Deze steiger leidt naar een ander gebouw. Via een deur komen we weer binnen. Ah, we zijn gearriveerd in het restaurant! Nu eerst snel naar de wc, want ondertussen moet ik echt heel nodig. Na weer een helling met vloerbedekking, dit maal blauw, komen we bij de wc’s. Een deur met een rolstoel pictogram, fijn! Ik gooi de deur open en kijk een hotel kamer in. Vertwijfeld kijk ik weer naar de deur…. gelukkig is er niemand in de kamer aanwezig.

Met wat hulp ga ik naar het reguliere damestoilet en schuif vervolgens aan voor het “inclusieve” lunchoverleg.

Dit bericht werd geplaatst in Fun, Persoonlijk en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

