Antwoord

Een paar dagen geleden las ik de blog “naar je lijf luisteren”. Ik las het, klikte het weer weg en vergat het.

Vannacht lag ik in mijn bed te stuiteren van onrust, van vermoeidheid en met het gevoel onder een enorme druk te staan en bijna te barsten.

De laatste week slaap ik slecht: laat inslapen, onrustig slapen, veel te vroeg weer wakker en dan vlak voor de wekker gaat weer in slaap vallen. Mijn hersenen gaan op volle snelheid door, dag en nacht. Mijn lijf begint zich op alle fronten te verzetten.

Tijd voor de noodrem. Gelukkig weet ik die tegenwoordig te vinden. “Vroeger” had ik geen noodrem, dan kwam ik gewoon vanzelf tot stilstand. Meestal in het ziekenhuis met een vette longontsteking of volledige uitputting. Nu trek in aan die noodrem. Het remmen is begonnen, ik voel de opluchting al. Delete, delete, delete. Zo, dat waren een zooi zelf opgelegde taken in mijn agenda voor de komende weken.

Nee, April, je hoeft niet alles wat je bedenkt meteen uit te voeren. Niet 24 uur per dag een top prestatie te leveren. En vooral niet een enorme druk te voelen doordat je jezelf dingen oplegd. Wat een bizar systeem eigenlijk. Het moet niet gekker worden!

Zo, ik sta stil. Net op tijd. Ik lees met een glimlach de blog “naar je lijf luisteren” nog eens door. Aan het eind van die blog staat de vraag: wat ga jij vandaag wel of juist niet doen? Bij deze mijn antwoord.

Tijd voor een Marsijsje in de zon. Ogen dicht, een diepe zucht en rust. Heerlijk!

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Antwoord

Geef een reactie

