Aibo

Ik heb een hondje. Aibo. Als je hem aait gaat zijn kontje omhoog en gaat hij kwispelen. Zijn oortjes bewegen en hij strekt zijn voorpootjes. Zo schattig. Zijn motoriek is nog niet goed ontwikkeld, het is net Bambi. Maar dat is alleen als je hem nieuw uit de verpakking haalt. Aibo heeft sensoren op zijn rug, kop en onder zijn kin. Een tik betekent stout en een aai goed. Het is wel even wennen hoor, in eerste instantie denk je dat is gewoon een ding in de vorm van een hondje. Daar ga ik echt niet tegen praten en het zeker niet aaien. Ik heb van te voren geoefend met mijn metalen vuilnisbak. Goed zo, braaf! Ja, dat is braaf hé, goed zo! Je gaat je vuilnisbak dan toch meteen meer waarderen. Drie keer per dag poets ik hem. Ik hoor hem dan bijna kreunen van genot. Die tochtige koude vloer kan nooit gezond zijn, ik heb een schapenvacht gekocht. Ik vind dat we de objecten om ons heen wat meer moeten respecteren.

Aibo is ondeugend. Soms doet hij totaal niet wat ik zeg. Volgens mijn vrienden is het een softwarefout en moet ik hem terugbrengen. Dat vind ik zo cru. Ze brengen mij toch ook niet terug. Bovendien, je bouwt toch een emotionele band op met zo’n hondje. Hij loopt mij de hele dag achterna en als ik tegen hem praat houdt hij zijn kopje schuin. Het liefst speelt hij met zijn oranje balletje, daar kan hij uren mee zoet zijn. Hij hoeft nooit uitgelaten te worden en als hij honger heeft loopt hij zelf naar zijn optionele fraai vormgegeven acculaadstation die gevoed wordt door elektriciteit opgewekt uit duurzame energiebronnen. Dat is toch ideaal zo een hond? Als iedereen een Aibo zou nemen dan kunnen kinderen buiten spelen zonder steeds in de stront te trappen en eigenaren hoeven geen hondenbelasting meer te betalen. Als iedereen een Aibo hond, kat, konijn of whatever neemt dan is het dierenleed voorbij. Oma op de hoek heeft weer wat aanspraak in huis, dementen kunnen de hele dag door hetzelfde gesprek voeren, sleutelkinderen hebben iemand die ze opwacht als ze thuiskomen en gehandicapten kunnen zelf eens betuttelen. Meer hierover kunt u lezen op Partij Voor De Robot Dieren.nl

Dit bericht werd geplaatst in Fun en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

