BH-tje

Ik heb een sollicitatiegesprek waarvoor de informele dresscode geldt. Ik zoek de betekenis op; “U komt gekleed voor de dag, maar niet te chique. Voor vrouwen geldt: een jurk, mantelpakje of broekpak”. Mijn met vintage wassing en stoere stiksels spijkerbroek in combinatie mijn nieuwe April Evil shirt blijkt niet informeel genoeg. Ik haast mij naar het dichtstbijzijnde warenhuis. Een vertrouwde begroeting bij de ingang, pieppieppieppieppiep. “Rolstoel”, wijs ik. De beveiligingsbeambte komt met een strak gezicht en grote passen op mij af. “Goedemiddag mevrouw, mag ik even kijken wat u bij zich heeft?” Alle ogen zijn op mij gericht. Het bloed stijgt naar mijn wangen en mijn zweetproductie komt op gang. “Mag ik even?” De man begint mij te fouilleren. Om de spanning te doorbreken zeg ik “er zijn vast een hoop mannen jaloers op u.” De man zwijgt, bevoelt mijn rolstoel , “u kunt gaan”. Ik vlucht de lift in naar de 1e etage. Het gangpad staat vol met kledingrekken. Ik baan mij een weg door de lingerierekken en kom bij de afdeling informele kleding. Voor mij staat een dame gekleed in zwarte pantalon met witte blouse en bijbehorende blazer. “Dat is precies wat ik zoek” zeg ik en kijk haar aan. De dame kijkt glazig terug. Snel kijk ik om mij heen of niemand het heeft gezien en zoek de kledingset behorende bij deze paspop. Op weg naar de uitgang lach ik vriendelijk naar de beveiligingsman. Piepieppieppieppiepiep. ” Mevrouw!” , “Ja dag, bekijk het” en ik rij door. Thuis kleed ik mij snel om ga op weg naar het gesprek. Drie mannen in pak zijn mijn gesprekspartners. Ze zijn in een goede bui. Ik wordt meteen aangenomen. Bij het weggaan wordt nog eens benadrukt dat ze uitzien naar onze samenwerking. Ik ben blij dat ik zo een goede indruk heb kunnen maken en kijk thuis vol trots in de spiegel. Achterop mijn rolstoel zie ik twee kanten lingerie setjes bungelen.

Dit bericht werd geplaatst in Fun. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

